Friday, May 28, 2010

Lost Civilizations/ Les Civilisations Perdues



This week, I have been busy travelling in time with Time Life's Lost Civilizations (1995), and have enjoyed every minute of it!

The series covers 7,000 years of history. Digital effects technology and dramatizations re-create rituals and events. Original location cinematography in 25 countries takes you from Cuzco in Peru to Petra in Jordan, from ancient Mesopotamia to modern Tibet.

Part 1: Mesopotamia: return to Eden.
Part 2: Ancient Egypt: quest for immortality.
Part 3: Aegean: legacy of Atlantis.
Part 4: Greece: a moment of excellence.
Part 5: China: dynasties of power.
Part 6: Rome: the ultimate empire.
Part 7: The Maya: the blood of kings.
Part 8: The Inca: secrets of the ancestors.
Part 9: Africa: a history denied.
Part 10: Tibet: the end of time.

I highly recommend this series for your viewing pleasure.
My advice: just forget about the melodramatic musical score and you'll be fine!

Keep me posted!
----------------------
En français , s'il vous plaît!

Cette semaine, j'ai eu l'occasion de voyager dans le temps avec la série de Time Life intitulée, Les Civilisations Perdues (1995), et croyez-moi j'ai apprécié chaque minute de cette grande expédition!

La série recouvre 7 000 ans d'histoire. Les effets spéciaux et les reconstitutions ont permis de recréer les rituels et les événements historiques comme rarement vus auparavant. Les tournages sur les lieux d'origine nous emmènent dans pas moins de 25 pays, de Cuzco au Pérou, en passant par Petra en Jordanie, ou bien encore de l'ancienne Mésopotamie au Tibet.

Je vous recommande vivement cette série qui, j'en suis sûre, saura capter votre attention pendant les 5o minutes de chacun des épisodes.
Mon conseil: n'accordez pas trop d'attention à la musique du générique qui est une peu trop dramatique, à mon goût...

Dites-moi ce que vous en pensez!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...